mechanik samochodowy
strona główna
mechanik samochodowy
V-MECH | Kwiatowa 3, 86-065 Łochowo. Tel: 662 338 337 E-mail: serwis@v-mech.pl
samochody motocykle diagnostyka zawieszenie rozrząd hamulce
konserwacja oleje i smary opony tłumiki zobytkowe wynajem
 
ZAWIESZENIE, AMORTYZATORY I UKŁADY KIEROWNICZE

    Do komfortowego i w miarę bezstresowego przemieszczania się po naszych drogach skutecznie pomagają nam coraz to nowocześniejsze zawieszenia. Jeździmy szybciej, wygodniej, bezpieczniej. Niestety od czasu do czasu, w czym skutecznie pomagają nam nasze Polskie warunki, zużywające się zawieszenie zaczyna stukać, "buja" na zakrętach lub nierównościach. Proste i niekomfortowe zawieszenia resorowe zastąpiono najpierw wahaczami o sztywnych tulejach i zwrotnicach z ciągłymi luzami, potem prostszymi i znacznie trwalszymi McPherson'ami. Wreszcie zastosowano skomplikowane układy wielowahaczowe - czyli wysublimowane i nowoczesne wersje "bezluzowe" z czasów zwykłych podwójnych wahaczy.
Każde z tych elementów połączony elastycznie lub przegubowo z kolejnym, nieustannie pracuje, korygując i amortyzując nierówności nawierzchni i przenosząc siły boczne na zakrętach. Jest naszym wykonawcą rozkazów nadawania kierunku, niezależnie od warunków zewnętrznych. Poprawna praca zawieszenia to bezpieczna droga do domu, pracy, na wakacje.
    Wraz ze zużywaniem się mechanizmów, najczęściej pojawiają się luzy przegubów (drążków kierowniczych, wahaczy itp.). Tuleje metalowo-gumowe ulegają zmęczeniu i starzeniu, amortyzatory tracą potencjał tłumienia nierówności.
Nie bez uszczerbku pozostają też przekładnie kierownicze, choć te wspomagane hydraulicznie można zaliczyć do zdecydowanie najbardziej trwałych. Powstawanie wszystkich tych odchyłek od pierwotnej geometrii pojazdu, pojmowane jest dla większości użytkowników z reguły "tylko" konsekwencją częściowego zniszczenia ogumienia. Jest to jednak efekt "walki" kół samych z sobą, gdzie znaczna część energi i przyczepności jest spożytkowana również do jechania nie na wprost, nie koło za koło. Szybka jazda na nawierzchni o obniżonej przyczepności (mokrej, oblodzonej) nie należy do szczególnie bezpiecznych. Droga hamowania również nie będzie należała do najkrótszych. Każde takie nadmierne eksploatowanie "a jeszcze trochę wytrzyma", kończy się wymianą ogumienia, zwiększeniem dalszych uszkodzeń w układzie zawieszenia/kierowniczym na wskutek dynamicznego przeciążania (stukania jak młotem) sąsiadujących elementów. Ekstremalne przypadki są związane są z wypadaniem przegubów, tulei z wahaczy, drążków kierowniczych, co może skutkować poważnym wypadkiem na drodze!







 Oferujemy:
    - markowe części i podzespoły używane w pierwszych montażach, t.j. TRW,
      DELPHI, SWAG, SASIC, Lemförder,KYB, SACHS,
    - amortyzatory,
    - wahacze,
    - przeguby wahaczy, drążków kierowniczych i końcówek drążków
      kierowniczych,
    - tuleje metalowo-gumowe,
    - przekładnie kierownicze,
    - oleje amortyzatorów,
    - płyny hydrauliczne do układów wspomagania kierownicy,
    - płyny hydrauliczne zawieszeń samopoziomujących.

 Usługi:
    - naprawy zawieszenia,
    - naprawy układów kierowniczych bez i z wspomaganiem,
    - geometria i zbieżność,
    - modernizacja nietypowych lub zabytkowych rozwiązań o tworzywa
      poliuretanowe.

Do poprawy układu amortyzacji, tym samym często komfortu i przyczepności, mamy do wyboru prostsze lub bardziej wyrafinowane układy: amortyzatory olejowe, gazowe, hydro-pneumatyczne, a ostatnio coraz częściej reologiczne (ze zmienną siłą tłumienia/gęstości czynnika od pola magnetycznego).
Każde z tych rozwiązań  pozwala na bogatym dziś rynku części dobierać wśród zamienników, podzespoły o wysokiej jakości.
Stosowanie tanich/niewiadomego producenta odpowiedników zawieszeń/ukł. kierowniczych/amortyzatorów kończy się niestety w naszych realiach ponownym wydatkiem związanym z częściami - najczęściej po zimowych dziurach.
Polskie drogi są tu bezlitosnym testerem wytrzymałości naszych pojazdów.

Nieadekwatna więc wydaje się oszczędność zakupu taniego zamiennika, gdy wkrótce może się zdarzyć konieczność ponownej zapłaty za jego wymianę!
.
czynne od poniedziałku do piątku  w godz. 8.00 - 17.00
inne terminy po uzgodnieniu telefonicznym
v-mech v-mech

Copyright
© 2012 Piotr Michniewicz, wszystkie prawa zastrzeżone.